יד ביד

 מְעַט מִן הָאוֹר דּוֹחֶה הַרְבֵּה מִן הַחֹשֶׁךְ. (ר' ישראל בעל שם טוב)

 פעילויות בעקבות השיר

1. מעגלי שיח במגוון נושאים כמו: מה זה אומר להיות ביחד? הם יש "חושך" בכיתה שלנו?  כיצד נאיר אאתו? מה משמעות המילה אור בעבורי? מה מרחיב את האור בחיינו?

2. חוברים יחדיו: יושבים במעגל מעבירים חוט מאחד לשני, מי שמקבל את החוט אומר מה "האור" (החוזקה שבו) או מה הוא מוכן לעשות בשביל היחד הכיתתי או.... כל דבר שאלה שהמענה יוצר חיבור.

3. מובייל של אור:  התלמידים ישתפו באיזה "אור" ( עשייה, נתינה ) הם היו רוצים להאיר את הכיתה, התלמידים יצרו ע"ג נר מבריסטול / שקף... ובו ירשמו את שמם ואת אורם. כל הנרות יחוברו למובייל כיתתי.

4. אור וחושך- מגוון סרטונים

5. הכוח הקבוצתי

 הידעתם?!

השיר מציג את הרעיון שעוצמה ויכולת נוצרים מהחיבור, מה"יחד" של בני אדם. כל אדם מוסיף את חלקו הקטן וביחד "יד ביד" העשייה מקבלת עוצמה.

”יד ביד״ הוקלט לפסטיגל 1984 והיה שיר סיום המופע, בהשתתפות כלל הזמרים שהשתתפו בתחרות.