הללויה

 פעילויות בעקבות השיר

1- מעגלי שיח: מה משמעות המילה ”הללויה״? על מה כל אחד מאתנו יכול להודות? מדוע בכלל צריך להודות על מה שיש לנו, ואולי לא צריך בכלל להודות, כי "ברור" שהדברים קיימים? האם העולם הוא באמת

"עֹולָם נִפְלָא"? מה נפלא בעולם, וכיצד נשמור על זה, מה האחריות שלנו לשמור על הדברים? מה פחות נפלא ותפקידנו ואחריותנו לתקן זאת? כיצד אפשר לומר תודה על מחר? על דברים שעוד לא קרו? 

 הידעתם?!

2 .מוקירים יחדיו: בזוגות / בקבוצות או כל הכיתה יחדיו נצייר את הדברים עליהם אנו רוצים להודות על בריסטול גדול.

3 .נצא אל הטבע, נתבונן ונגלה דברים נוספים עליהם אפשר להודות. 4. כתיבת בית נוסף בשיר - בית ה"הלוליה האישית שלי".

5. רשימת תודות: כל תלמיד מכין "חמסת" תודות אישית: 5 תודות על חמשת החוזקות הבולטות בו (על כל אצבע חוזקה) ובצד השני 5 תודות על חמשת הדברים שהוא הכי מוקיר בעולמו.

”הללויה״ הוא שיר תפילה, שיר שבח והודיה לvw על העולם ועל הדברים הטובים שבו.

המילה ”הללויה״ היא הצמדת מילים של המילים העבריות

”הללו״ + ”יה״, ומשמעותה ”הללו את האל״. למילה זו תפקיד מרכזי בתפילות רבות, בשירה ובתרבות הפופולרית.

השיר ”הללויה״ מדגיש את היכולת להודות על הדברים היומיומיים. הוא נבחר לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון בבנייני האומה בירושלים בשנת 1979 , בהנחיית ירדנה ארזי ודניאל פאר. התחרות הייתה צמודה בין ״הללויה״ הישראלי לבין השיר הספרדי. השיר שלנו זכה במקום הראשון בביצוע גלי עטרי ולהקת חלב ודבש, השיר תורגם לעשרות שפות ובוצע בגרסאות רבות עד היום. השיר חצה עמים, דתות ויבשות בשל השימוש במילה עברית המוכרת בעולם.

ערכים מרכזיים:

הודיה , הבעת תודה, ואהבת לרעך כמוך, ראית הטוב