אני ואתה

 הצעות לפעילויות בעקבות השיר

 הידעתם?!

השיר עוסק ברצון "לשנות את העולם" ובלקיחת אחריות לתיקונו. זהו אחד השירים המוכרים ביותר של אריק איינשטיין, והוא הפך במשך השנים לשיר המבטא את האמונה בכוחו של כל אחד להשפיע ולשנות: "אני ואתה", ולא "אני" לבד, או "אנחנו" כללי.

מילות השיר

תרבות il

1- מעגל שיח בעקבות השיר: מגוון נושאי שיח, למשל: מה קורה לי כשאני עם עוד מישהו? אני מרגיש/ה שיש לי יותר כוח והשפעה? האם שניים באמת יכולים לשנות את העולם? האם עשייה קטנה משותפת יכולה להפוך למשמעותית מאוד? 

2- מחוללים שינוי : אני ואתה ננסה מהתחלה – אילו יכולתי..

בקשו מכל תלמיד לחשוב על נושא אחד שבו היה רוצה לחולל שינוי.

(יכול להיות נושא חברתי, התנדבותי, למען חבר/ה, למען קהילה, כל רעיון יצירתי למען מישהו/משהו). דוגמא לשאלות מנחות לחשיבה:

במה הייתי רוצה לעשות שינוי?

מהיכן נבט הרעיון לצורך בשינוי?

מי ייהנה מהשינוי?

אילו יכולות ותכונות יש לי כדי לחולל את השינוי שבו בחרתי?

במי אני יכול להיעזר כדי להצליח לחולל את השינוי?

לאילו משאבים אני נדרש כדי לחולל את השינוי?

מי ארצה שיצטרף אלי?

כשיתחולל השינוי, כשאצליח... מה ארגיש?

** אפשר לספר על עדי אלטשולר וכנפיים של קרמבו, ראו סרטון מצורף.

 3. עוגת הזמן: אני ואתה אז יבואו כבר כולם.. איך אני מתחיל?

כל תלמיד מקבל עוגה שהיא "עוגת הזמן שלו" – עליו לחלק את העוגה בהתאם לזמן שהוא מייחד לכל אחת מהפעולות האלה:

שינה, בית ספר, שיעורי בית, בילוי עם חברים, תחביבים, עזרה בבית, בילוי עם המשפחה, תרומה לקהילה.

לאחר שכל תלמיד יחלק את העוגה האישית שלו, יציגו התלמידים בקבוצות קטנות את עוגות הזמן שלהם. יתבוננו בחלוקת הזמן האישי של כל אחד/ת מכן/ם ויתייחסו ל:

כמה זמן אתם עוסקים בפעילויות למען? כמה זמן הייתם רוצים שיושקע בתחום המעורבות בקהילה?